C# 4. Bölüm (If Else, Soru-Cevap)
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class IfElse : MonoBehaviour
{
public string OyunIsmi;
int kalan = 10;
int sayac = 0;
// 2. Soru 2. Yöntem- - -
int sayi = 10;
bool kontrol = true;
// Koşullar
void Start()
{
int erkek = 5;
int kiz = 30;
if (erkek > kiz){
Debug.Log("Erkekler kızlardan " + (erkek-kiz) + " fazladır.");
}
else if (erkek < kiz){
Debug.Log("Kızlar erkeklerden " + (kiz-erkek) + " fazladır.");
}
else {
Debug.Log("Erkekler ve kızlar eşit sayıdadır.");
}
// Sorular
// 1. Soru - - -
if(OyunIsmi == "limbo"){
Debug.Log("Bu oyunun adı limbo.");
}
else {
Debug.Log("Bu oyunun adı limbo değil.");
}
}
// Örnek Parametre parenin tuşuna tıklayınca anlamına gelir.
// "Input.GetMauseButtonDown(0)" buradaki 0 farenin sol tuşu
// eğer "1" olsaydı sağ tuşu anlamına gelirdi.
void Update(){
/* 2. Soru - - -
if (kalan<=0){
Debug.Log("Kalmadı artık basma");
}
else{
if(Input.GetMouseButtonDown(0) || Input.GetMouseButtonDown(1)){
kalan = kalan - 1;
Debug.Log("Kalan Tıklama = " + kalan);
}
}
*/
/* 2. Soru 2. Yöntem- - -
if(Input.GetMouseButtonDown(0) && kontrol){
sayi = sayi - 1;
Debug.Log(sayi);
}
if(sayi==0){
kontrol = false;
}
*/
/* 2. Soru 3. Yöntem */
if (Input.GetMouseButtonDown(0) && sayi>0){
sayi = sayi - 1;
Debug.Log(sayi);
}
// 3. Soru - - -
if(Input.GetMouseButtonDown(0)){
sayac = sayac + 1;
Debug.Log(sayac);
}
else if (Input.GetMouseButtonDown(1)){
sayac = sayac - 1;
Debug.Log(sayac);
}
}
}