C# 1. Bölüm (Giriş, Değişkenler ve Ekrana Yazma)
Herkese merhabalar, Frontend ve PHP’den sonra yeni bir dil öğrenmek ve birazda eğlenmek uğruna yakın zamanda eğitimini aldığım C# Dili ve Unity programı hakkında aldığım notları derledim. Bu derlediğim notları ders ders buradan hem kendim hatırlamak ve dönüp pratik yapmak hemde ilgilenen ve öğrenmek isteyen arkadaşlara bir kılavuz olsun diye paylaştım.
using System.Collections; using System.Collections.Generic; using UnityEngine; public class Kodlama : MonoBehaviour { /* Değişken Tanımlama * "int" Tam Sayılar için değişken tanımlamada kullanılır. * "float" Ondalık, kesirli sayılar için değişken tanımlamada kullanılır. * "string" Metin yazarken kullanılır. * "bool" sadece true yada false değeri alan değişkendir. * * Değişken Türü --- Değişken İsmi --- Değişken Değeri */ void Start() { int a = 43; float b = 2.5f; string c = "Hello World"; bool d = false; Debug.Log(c); // Değikenin Kodun devamında değeri değişebilir ve daima son halini ekrana yazar c = "Merhaba"; Debug.Log(c); c = "Hoşgeldiniz"; Debug.Log(c); //Değişkenlerde işlem yaparken toplam değişkeni oluşturma int x = 50; int y = 30; int toplam; toplam = x+y; Debug.Log(toplam); //Metinleri yanyana yazdırma string m1 = "Selam"; string m2 = "Dünyalı"; string mToplam = m1 + " " + m2; Debug.Log(mToplam); // Bir oyunda karakterin canının azalma örneği int can = 100; can = can - 1; Debug.Log(can); } // Update is called once per frame void Update() { } }